Leasing autobusów na polskim rynku

Leasing autobusów na polskim rynku

Przedsiębiorstwa przewozowe, które oferują grupowy transport osób, muszą liczyć się z mnóstwem opłat, płynących z użytkowania pojazdów, ich serwisu oraz cen paliwa. Zwłaszcza dla rozpoczynających działalność właścicieli firm, koszty takie okazują się ogromne. Co jednak, gdyby można było je trochę ograniczyć, a przez to ochronić debiutujące na rynku przedsiębiorstwo przewozowe? Wszystko może odmienić leasing pojazdów, przykładowo autobusów.

Leasing autobusów – na czym polega ten rodzaj finansowania?

Leasing to forma umowy cywilno-prawnej, która związana jest z możliwościami użyczenia leasingowanego przedmiotu odpłatnie, rzecz jasna na zasadach określonych w dokumencie. Tak więc za pośrednictwem takiej umowy można udostępnić maszynę potrzebną do produkcji danego artykułu lub pojazdy – takie jak autobusy, ciągniki i naczepy. Na podstawie dokumentu na leasing autobusów, określa się zatem ceny, jakie za udostępnienie samochodu powinien ponieść osoba wypożyczająca, ale też wymagania, na podstawie których muszą działać obie strony, np., kto ma obowiązek dbać o odpowiedni stan techniczny pojazdu, a także o to, by samochód został zwrócony do firmy w takim stanie, w jakim został przyjęty.

Dlaczego leasing autobusów może być opłacalny?

Z uwagi na wciąż zmieniające się zapisy prawne, firmy transportowe – w szczególności te prywatne – nie mają pewności, że nie napotkają pewnych komplikacji. Doskonałym tego dowodem są okolice Warszawy – od stycznia 2017 roku, władze stolicy zakazały firmom prywatnym proponować postoje na pewnych przystankach w sercu miasta. W takim przypadku kupno pojazdów staje się nierentowne, a najlepszym możliwym wyjściem będzie podpisanie umowy leasingu autobusów na odpowiedni okres, gdyż przewoźnik nie musi przejmować się, że realizuje także nie dające zysku trasy. Trzeba tylko odszukać właściwego doradcę, który pomoże klientowi znaleźć odpowiedni typ umowy.