Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Jeżeli interesuje Cię aktualna oferta PBN, skieruj się na pbnmarket.pl.

By konsument odkrył twój biznes powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i użyteczne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – łatwe pozyskiwanie sporej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są często wykorzystywane jako część szerszej strategii reklamowej, co wypada mocno podkreślić, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem

PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej nazwa, adres oraz telefon czy adres e-mail. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, wpis w internetowym katalogu biznesowym lub artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Drugi skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na różnych blogach zewnętrznych traktują jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, pomocne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, zdrowiem i doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO