Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Dowiedz się więcej o audycie sklepu.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola przedsiębiorstwa, firmy bądź spółki pod kątem rozmaitych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza więc audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, prędkość ładowania się strony, kod strony, strukturę nagłówków i wiele bardziej i mniej znaczących aspektów. Poza samym zestawieniem uchybień oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się też wytyczne co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.

Znaki, iż trzeba zamówić audyt SEO

W internecie można znaleźć dużo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których można w mgnieniu oka i za darmo przeprowadzić audyt SEO witryny. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Minusy? Co niemiara. Wersje testowe lub też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą funkcji, nie są doskonałe. Jeśli już odnotują pewne nieprawidłowości na stronie, to z reguły nie wszystkie. Wiele pomyłek (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się w większości wypadków od tygodnia do około miesiąca. Okres na dostarczenie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie istotne błędy występujące na stronie. Jeżeli strona była postawiona na platformie typu Shoper czy Magento lub na bezpłatnym szablonie, to problemów do naprawienia może być sporo. Jeśli strona powoli się wczytuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na istotne dla klienta frazy, to też są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.

Audyt SEO – co wykaże, jeżeli będzie zrealizowany starannie

Starannie wykonany audyt SEO może ujawnić masę błędów strony, w szczególności:

  • wolne ładowanie się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu witryny,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak lub nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]