Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Mało klientów? Pomoże agencja SEO

agencja SEO »

Przedsiębiorstwa oraz właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podjęcie starań . Nie dysponując wiedzą w zakresie SEO i nie obserwując każdego dnia wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejne podejście to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, lecz nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok speców od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od kampanii Google Ads, kreatywnego pisania, programowania czy projektowania graficznego, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.

Agencja SEO – postaw na tę, która działa na rynku od lat

Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która istnieje od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest zakładka z opisem tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć. Godna zaufania agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: informuje o planach prac na najbliższe miesiące, ale również przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.

Drugi ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie da się wyszperać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO i o najważniejszych dla klienta artykułach lub usługach, które potrzebuje wypromować.

Rozliczenie za usługi firmy SEO – na jakie oferty uważać

Nieufnie należy podejść do firm SEO, które sugerują współpracę z opłatą za wypracowany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci firmie SEO wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 lub do Top5). To w dalszym ciągu często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty łamiąc reguły określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, więc dobra firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o opłatę za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, by opracować szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie przedstawione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie mniejsze.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]