Sukces każdej firmy zależy od efektywności prowadzonych przez nią strategii reklamowych. To za ich sprawą osiągalne jest zdobycie nowych klientów i przez to zwiększenie zysków firmy. By oczywiście przyniosły oczekiwane skutki, konieczne jest regularne sprawdzanie ich efektywności. Nie będzie to łatwe – nie możemy uporać się z tym nie posiadając odpowiednich kwalifikacji i dostępu do dedykowanych narzędzi. Dlatego dla przedsiębiorcy istotne musi być regularne przeprowadzanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym więc one się opierają? Jakie informacje osiągniemy dzięki tego rodzaju analizom? I, co najważniejsze, komu je zlecić?
Badanie świadomości i wizerunku marki – na czym polega?
Zlecając badanie świadomości i wizerunku marki sprawdzimy, jak dana firma jest odbierana przez kupujących. Badanie tego typu skupia się na takich wskaźnikach jak świadomość top of mind, świadomość wspomagana i świadomość spontaniczna. Oprócz tego badanie świadomości marki umożliwia analizę skojarzeń konsumentów oraz porównanie kluczowych cech wizerunku. To razem wzięte zdecydowanie usprawnia organizowanie nowych działań reklamowych i, co najważniejsze, w dużej mierze zwiększenie ich efektywności.
Badanie świadomości i wizerunku marki – jak wybrać agencję?
Jak łatwo się domyślić, badanie świadomości i wizerunku marki da odpowiednie rezultaty jedynie wówczas, kiedy będzie przeprowadzone przed doświadczonych specjalistów. Dlatego warto dokładnie przeanalizować decyzję o wyborze agencji, której zlecimy tę pracę. By ustrzec się pomyłek, dobrze wcześniej przejrzeć realizacje danej firmy – to, jakie firmy postawiły na dotąd jej usługi dużo powie nam na tema ich klasy oraz jest zapewnieniem, że rezultaty badania świadomości i wizerunku marki ułatwią opracowanie czy modyfikację strategii promocyjnej.