Do czego służy zegar czasu pracy?
Podstawowym elementem systemów kontroli godzin pracy jest rejestrator czasu pracy. Urządzenie to umożliwia zapis w pamięci systemu informacji na temat godzin wejść i wyjść osób zatrudnionych, a także gości, jak również czas pobytu gości. Zegar czasu pracy jest zintegrowany z urządzeniami takimi jak czytniki i z oprogramowaniem. Dzięki najnowocześniejszym technologiom, rejestracja czasu pracy jest znacznie prostsza i bardziej niezawodna.
O korzyściach z zegara czasu pracy
Podstawową korzyścią płynącą z instalacji zegara czasu pracy jest podniesienie wydajności pracowników. RCP to rozwiązanie szczególnie niezbędne w dużych firmach, w których zatrudnionych jest wiele osób, przez co bezpośrednia kontrola wszystkich pracowników jest utrudniona. Co ważne prowadzenie ewidencji czasu pracy pomaga w uniknięciu niedomówień i stanowi niezaprzeczalny dowód na przepracowane godziny. Systemy RCP mogą być połączone z systemami kontroli dostępu, które przy użyciu danych biometrycznych (takich jak linie papilarne) lub kodów dostępu uniemożliwiają wstęp osobom nieupoważnionym, przez co gwarantują bezpieczeństwo.