Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO

Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO

Posiadanie firmowej strony online wymaga jej sprawnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i miała niezachwianą pozycję. Czasami jednak firmowa strategia wywołuje złamanie reguł uczciwej konkurencji i strona może zostać dotknięta przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jakie działania wdrożyć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google stanowi najgroźniejszy rodzaj kary, który może dotknąć witrynę www. Oznacza on kompletne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy znacznie utrudnia prowadzenie firmy. Zwróćmy uwagę na to, że 90% użytkowników korzysta z Google, więc po zablokowaniu portalu odsetek naszych gości drastycznie się obniży. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w wynikach przeglądania, co także źle wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją filtry ręczne – ustawiane osobiście przez ekipę Google a także algorytmiczne, które generowane są mechanicznie przez specjalistyczne systemy.

Czy można usunąć bany i filtry Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za zamieszczanie przesadnej ilości odnośników kierujących na naszą stronę internetową lub stosowanie tzw. spamu w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby usunąć ban od Google musimy uprzednio zgłębić jego podłoże. Warto przekazać to profesjonalnej agencji SEO, która sprawnie rozprawi się z kłopotem. Operacja może jednak potrwać nawet pół roku, należy więc być cierpliwym.